Over Crisiskracht
De coronacrisis hakt er bij verschillende bedrijven en organisaties behoorlijk in. De omgang met collega’s en klanten is veranderd. Alles is letterlijk afstandelijker geworden en de vrije markt is behoorlijk op de schop gegaan door de maatregelen van de overheid. En dat alles zorgt enerzijds voor grote onzekerheid, maar anderzijds ook voor nieuwe kansen.
Hoe baan jij je als ondernemer, zzp-er, manager of adviseur een weg in de nieuwe realiteit, zodat jij deze crisis overleeft? En welke acties kan jij concreet ondernemen om jouw onderneming naar de volgende fase te krijgen en de crisis te beteugelen of zelfs in jouw voordeel te laten werken?
In het boek Crisiskracht gaat de auteur in op hoe jij in crisistijden jouw organisatie kunt analyseren, opnieuw focus aan kunt brengen, kansen die ontstaan kunt pakken en alle middelen in kunt zetten om uit die onzekere periode te komen met een stabiel bedrijf dat snel door kan groeien. En bedenk: er zijn altijd bedrijven die juist groeien in een crisis en jij kunt bij die bedrijven horen door snel te schakelen en soms beslissingen te nemen die je normaal niet zou nemen.
Met Crisiskracht kom je de crisis door of durf je, als het echt niet meer gaat, ook de ultieme beslissing te nemen om jouw bedrijf te beëindigen. Maar alles met een reële blik en met genoeg handvatten om de vervelende smaak van de onzekerheid naar achteren te drukken.
Grouve, Rolf (2020). Crisiskracht, Ondernemen in complexe tijden. Futuro Uitgevers: Amsterdam.